Gume za automobil
Gume za motocikl
Gume za quad vozila
Čelični naplatci
Aluminijski naplatci
Paket naplatci + gume
Lanci za snijeg
Balansiranje
Napuhivanje
Alati i prateća oprema
Odšteta
Baterija
Ulja
Dodatna oprema
TPMS
Montaža-Učvršćivanje
Aditivi
Vodič
Dostava i montaža
Profesionalni račun
Moj račun
Kontakt
Jedna od osnovnih funkcija guma jeste mogućnost izbacivanja vode iz gaznog sloja, ukoliko vozite po vlažnom tlu.
Aquaplaning se dogodi ukoliko voda uđe između vaših guma i šasije. Ona se nakuplja između žljebova gume stvarajući sloj vode. Kada tlak postane previsok i voda se više ne izbacuje, gubi se kontakt sa površinom puta. Tada je nemoguće kontrolirati vozilo.
Jedan od osnovnih uzroka aquaplaninga jeste istrošenost guma. Što su gume više istrošene, time su izrezi na njima manji te je vodu teže evakuirati. Kontaktna površina između gume i puta (prianjanje) postaje minimalna te nastaje veliki rizik od aquaplaninga posebno kada skrećete, kočite ili ubrzavate.
Detaljno o različitim fazama prije nastanka aquaplaningaSlabo napuhana guma povećava rizik od aquaplaninga
Tlak u gumi | Brzina | Objašnjenje | |
---|---|---|---|
2.4 bar (35psi) | 0 km/h | Cijeli gazni sloj (tamni dio na slici) je u kontaktu sa putem. | |
2.4 bar (35 psi) | 100 km/h | Kontaktna površina je smanjena li se voda evakuira ispravno zahvaljujući žljebovima na gumi | |
2 bar (30 psi) | 100 km/h | Kontaktna površina gume sa putem je smanjena. Rizik od aquaplaninga je veliki. | |
1.7 bar (25 psi) | 100 km/h | Voda ulazi ispod gume. Ona skoro više i ne dodiruje put, tada govorimo o aquaplaningu. Tada je vozilo nemoguće kontrolirati. |
Gume za automobil