Kliknite ovdje za pretragu

Osnovno što trebate znati o aquaplaningu

Jedna od osnovnih funkcija guma jeste mogućnost izbacivanja vode iz gaznog sloja, ukoliko vozite po vlažnom tlu.

Na koji način se dogodi aquaplaning?

Aquaplaning se dogodi ukoliko voda uđe između vaših guma i šasije. Ona se nakuplja između žljebova gume stvarajući sloj vode. Kada tlak postane previsok i voda se više ne izbacuje, gubi se kontakt sa površinom puta. Tada je nemoguće kontrolirati vozilo.

Koji su uzroci toga?

Jedan od osnovnih uzroka aquaplaninga jeste istrošenost guma. Što su gume više istrošene, time su izrezi na njima manji te je vodu teže evakuirati. Kontaktna površina između gume i puta (prianjanje) postaje minimalna te nastaje veliki rizik od aquaplaninga posebno kada skrećete, kočite ili ubrzavate.

Detaljno o različitim fazama prije nastanka aquaplaninga
aquaplaning
Faza 1
Kiša srednje jačine, stabilna brzina : mali rizik od aquaplaninga. Voda se brzo evakuira, te je kontaktna površina između gaznog sloja i puta optimalna.
Faza 2
Slaba drenaža, velika brzina, te se količina vode na tlu povećava. Guma sve teže izbacuje vodu.
Faza 3
Gazni sloj je natopljen, formira se gust sloj vode između puta i kontaktne površine gume. Voda se više ne evakuira. Guma više ne prijanja i klizi.

Posljedice slabe napuhanosti

Slabo napuhana guma povećava rizik od aquaplaninga

Tlak u gumi Brzina Objašnjenje
2.4 bar (35psi) 0 km/h Cijeli gazni sloj (tamni dio na slici) je u kontaktu sa putem.
2.4 bar (35 psi) 100 km/h Kontaktna površina je smanjena li se voda evakuira ispravno zahvaljujući žljebovima na gumi
2 bar (30 psi) 100 km/h Kontaktna površina gume sa putem je smanjena. Rizik od aquaplaninga je veliki.
1.7 bar (25 psi) 100 km/h Voda ulazi ispod gume. Ona skoro više i ne dodiruje put, tada govorimo o aquaplaningu. Tada je vozilo nemoguće kontrolirati.