Gume za automobil
Gume za motocikl
Gume za quad vozila
Čelični naplatci
Aluminijski naplatci
Paket naplatci + gume
Lanci za snijeg
Balansiranje
Napuhivanje
Alati i prateća oprema
Odšteta
Baterija
Ulja
Dodatna oprema
TPMS
Montaža-Učvršćivanje
Aditivi
Vodič
Dostava i montaža
Profesionalni račun
Moj račun
Kontakt
Donja tablica detaljno pokazuje tlak prilagođen vožnji tijekom utrka, takav se tlak ni u kom slučaju ne može odobriti za uporabu na cesti. Dakle, obavezno je ponovno uspostaviti početni tlak čim siđete sa staze.
Navedene jedinice tlaka služe kao smjernice. Probni vozač je slobodan da ih mijenja sukladno sa svojim potrebama i mehaničkim ograničenjima. Tlak se mora prilagoditi prema 0,15 bara za veću preciznost.
Kako ne biste rizikovali nepravilnu istrošenost DOT certificiranih guma, tlak ne smije biti prenizak. Zbog slabe napuhanosti, pojavljuje se mali krug istrošenosti na bloku ramena. Odgovarajuće napuhavanje omogućava da se smanje rizici.
Ponašanje vozača je svakako najvažniji parametar kako bi se osiguralo ujednačeno trošenje.
Vrsta vozila | Pozicija | Tlak |
---|---|---|
Vuča naprijed | Naprijed | 2,4 / 3,15 bar |
Natrag | 2,1 / 2,8 bar | |
Motor naprijed/ Vuča natrag | Naprijed | 2,4 / 3,15 bar |
Nazad | 2,1 / 2,8 bar | |
Motor nazad/ Vuča nazad | Naprijed | 2.4 / 3.15 bar |
Iza | 2,4 / 2,8 bar |
Donja tablica prikazuje detalje promjena u gumama i geometriji koje su prilagođene takmičarskoj vožnji, one se ni u kom slučaju ne mogu odobriti za uporabu na cesti. Dakle, preporuča se da se ponovo postave početne mjere čim siđete sa staze.
Podešavanje | Smanjenje podupravljanja | Smanjenje preupravljanja |
---|---|---|
Tlak guma naprijed | Viši | Niži |
Tlak guma natrag | Niži | Viši |
Širina gume naprijed | Veća | Manja |
Širina gume natrag | Manja | Veća |
Nagib prednjih kotača | Pozitivniji | Negativniji |
Nagib stražnjih kotača | Negativniji | Pozitivniji |
Kut prsta naprijed | Otvoreniji | Zašiljeniji |
Kut prsta nazad | Zašiljeniji | Otvoreniji |
Kut pravca naprijed | Pozitivniji | Negativniji |
Ovjesi naprijed | Smekšati | Stvrdnuti |
Ovjesi nazad | Smekšati | Stvrdnuti |
Stabilizatorska traka naprijed | Fleksibilnija (tanja) | Robusnija |
Stabilizatorska traka nazad | Robusnija (deblja) | Fleksibilnija |
Podjela težine | Više težine naprijed | Više težine nazad |
Preporuča se da povećate tlak guma za 0,4 do 0,7 bara u odnosu na tlak na suhom putu kako bi se izbjegao rizik od aquaplaninga.
Da vas podsjetimo: aquaplaning se dešava kada se formira sloj vode između gume i ceste. Taj sloj može odvojiti gumu od ceste te prouzročiti gubitak vučne sposobnosti.
Povećanje tlaka zaokružuje bočnu stranu gume smanjujući amplitudu ugiba.
Na taj način kontaktna površina postaje tanka i uska. To omogućava da se skulpture gume održe otvorenim za optimalnu evakuaciju vode.
Gume za automobil