Kliknite ovdje za pretragu

Pucanje : popraviti ili promijeniti gumu

Ništa nije neugodnije za vozača nego da, prije nego sjedne za volan, primijeti da se jedna guma poravnala. Ili, pak, da čuje zlokobni zvuk jedne gume koja je pri kraju dok velikom brzinom vozi po autoputu. Srećom, u toj smo oblasti utrli put posljednjih 50 godina. Sada gume više ne pucaju kao baloni u buketu i moderne tehnologije kao što su runflat i tubeless, omogućavaju da se neugodnosti umnogome izbjegnu. Čak i standardne gume, najlošije u asortimanima, imaju dokazanu čvrstoću.

Na ovoj ćete se stranici moći informirati o sljedećem:

Razne vrste pucanja.

Strano tijelo : ulazak stranih tijela u gazni sloj uzrokuje brži ili sporiji gubitak tlaka. Pucanja obično uzrokuju čavli, vijci, komadići stakla ili zašiljeni kamenčići.

Loš tlak : suprotno uvjerenjima, nije visoki tlak najopasniji, nego zapravo niski. I zaista, vožnja pod niskim tlakom može uzrokovati oštećenje unutarnje strukture gume i povećati otpornost na kotrljanje. Tada je rizik od pucanja iznimno velik, a teško ga je unaprijed otkriti.

Što učiniti tijekom pucanja gume.

Ovdje se ne radi o mijenjanju kotača, što je najprikladnije da učinite kako bi ograničili rizik od nesreće.

Često se refleksno zaustavimo čim osjetimo prvo lelujanje ili probleme sa upravljanjem. Ali tijekom naglog gubitka tlaka ili eksplozije, najbolji refleks bi bio da lagano ubrzate kako bi vratili u dovoljnoj mjeri držanje ceste te se kontrolirano zaustavili

Imajte na umu da vožnja sa puknutom gumom drastično smanjuje mogućnost popravke u garaži.

Uporaba gume za brtvljenje ili zamjenskog kotača.

Guma za brtvljenje

Moguće je privremeno popraviti gumu sa oznakom tubeless (bez zračne komore) sa gumom za brtvljenje ukoliko oštećenja nisu velika.. Guma za brtvljenje sadrži pjenu koja omogućava da se oštećenje zatvori.

Treba pronaći mjesto pucanja kako biste izvadili strano tijelo i ubacili sadržaj gume za brtvljenje u ventil za punjenje. Kada sjednete za volan, savjetuje se da vozite polako.

Zamjenski kotač.

Ako pokušaji privremenog popravka nisu uspjeli, trebate rabiti zamjenski kotač. Stoga redovno provjeravajte zamjensku gumu.

Za zamjenu kotača, počnite stiskanjem ručne kočnice i namještanjem mjenjača kako biste imobilizirali vozilo tijekom rada.

Odvijte matice naplataka, podignite vozilo dizalicom i završite odvijanje vijaka kako biste izvukli kotač. Zatim postavite zamjenski kotač i navijte matice. Kada je vozilo na zemlji, još jednom zavrnite matice.

Pomoćni kotač nije guma kao i sve druge, te se sa njim ne možete voziti na brzini većoj od 80 km/h ! On ni u kom slučaju ne može dugoročno zamijeniti kotač sa puknutom gumom.

Kako da znate da je guma dobro pripremljena?

Pored toga što morate biti opremljeni alatom za popravak bez zračnice, te se znati njime koristiti, osnovno je otići kod automehaničara.

Neki nesavjesni radnici u automehaničarskim radnjama pokušat će vam papreno naplatiti za ovu uslugu.

Evo kako se guma mora popraviti :

  • Oštećeno područje mora biti pod kontrolom.
  • Brtvljenje unutarnje membrane mora biti obnovljeno.
  • Dio koji je probušilo strano tijelo mora biti popunjen.

Kako bi oštećeno područje bilo pod kontrolom, najvažnije je skinuti gumu sa naplatka, te provjeriti i unutarnju i vanjsku stranu gume. Ponekad se neka guma za koju se čini da se može popraviti pokaže beskorisnom.

Jedan prosti čep nije dovoljan za popravku jer ništa ne jamči da zrak i dalje ne izlazi. Ni blokiranje prolaza zraka ljepljivom supstancom nije dovoljno jer vlažnost može prodrijeti i ubrzati proces hrđanja metalnih površina.

Kako bi se ispravno popravila, unutarnja membrana se mora očistiti, osloboditi od nečistoća, začepiti i namazati posebnim losionom jer sastav od kaučuka koji sprječava ulazak zraka traži posebnu njegu za idealne performanse.

Tehnologija runflat

To su gume koje je na početku razvio Michelin (PAX), a koje danas proizvode svi najveći proizvođači. One imaju kaučuk koji je ojačan sa bočne strane, te omogućava da se drži teret vozila čak i u slučaju pucanja zahvaljujući iznimno krutim bokovima. U slučaju pucanja, moguće je nastaviti vožnju smanjenom brzinom (80km/h) do najbliže automehaničarske radnje. Gume runflat obilježene su na boku sljedećim znakom kako bi se znao proizvođač : ZP, SSR, ROF, EMT, RFT i BSR.

Zamke koje treba izbjeći u trenutku mijenjanja guma

Mogu li se zamijeniti runflat gume za klasične gume ?

To je moguće, ali treba obratiti pozornost na sljedeće točke :

  • Obavezno morate posjedovati alat protiv pucanja i zamjenski kotač.
  • Ako je vaše vozilo podešeno za uporabu runflat guma, uporabom klasičnih guma možete poremetiti ravnotežu (pogledajte članak o neovješenim masama za više detalja).

Možemo li klasične gume zamijeniti sa runflat gumama ?

Ne, i to iz više razloga :

  • Treba posjedovati sustav kontrole tlaka napuhavanja (tpms) zbog zbog osobine samodržanja koju imaju bočne strane guma.
  • Gume runflat su za sada teže od klasičnih guma i to će imati negativne utjecaje na ponašanje vašeg vozila koje nije podešeno za to.
  • Gume runflat se moraju montirati na runflat naplatke (desno na donjoj fotografiji) sa više označenim izbočinama koje sprječavaju usporavanje gume zbog gubitka tlaka.

Možemo li jednostavno zamijeniti puknutu gumu ?

Na istoj osovini vi ste obavezni imati istu razinu istrošenosti (5 milimetara razlike u dubini glavnih procjepa) i istu gumu (čak i profil mora biti iste veličine). Dakle, većinom ćete morati mijenjati dva kotača.

Kada se radi o vozilima na četiri pogonska kotača, bolje je mijenjati sva 4 kotača jer zamjena kotača sa puknutom gumom može izazvati poremećaj u vučnom sustavu ili kontroli stabilnosti. To ponekad može izazvati velika oštećenja na vozilu. Ne možete zamijeniti puknutu gumu osima ako imate 3 druge gume koje su nove ili skoro nove.