Obnovljene i remanufacturirane gume pružaju drugi život istrošenim gumama i rezultat su procesa koji spaja tehnološku inovaciju i poštovanje prema okolišu.
Obnavljanje je prvenstveno namijenjeno tržištu teških vozila (85%). Ono čini samo 12% prodaje za osobna vozila.
Što je obnovljena guma?
Jednostavno rečeno, obnovljena guma je istrošena guma koja je obnovljena procesom zvanim obnavljanje. Ova metoda uključuje zamjenu istrošenog gaznog sloja novim, dok se zadržava unutarnja struktura gume, nazvana karkasa. Dakle, ne radi se o potpuno novoj gumi, već o gumi koja je prošla transformaciju kako bi se produžio njezin vijek trajanja, renovacija koja kombinira ekonomičnost i poštovanje prema okolišu.
Što je obnavljanje?
Sada kada znate što je obnovljena guma, možda se pitate: što je obnavljanje? Ovaj tehnički proces odvija se u nekoliko faza.
Prvo, karkasa gume se pažljivo pregledava kako bi se otkrili eventualni nedostaci ili oštećenja. Samo gume koje imaju još uvijek čvrstu unutarnju strukturu odabiru se za obnavljanje.
Zatim se stari gazni sloj uklanja i površina se priprema za primanje novog sloja gume.
Važno je napomenuti da nisu sve gume prikladne za obnavljanje. Kriteriji odabira su precizni i imaju za cilj osigurati sigurnost i kvalitetu konačnog proizvoda. Evo nekoliko tih kriterija:
- Karkasa mora biti u dobrom stanju, bez deformacija ili unutarnjih oštećenja koja bi mogla ugroziti strukturu.
- Guma nije premašila svoj maksimalni vijek trajanja. Starost može oslabiti gumu i učiniti je neprikladnom za obnavljanje.
- Gume koje su prošle kroz velike popravke ili su bile loše održavane također mogu biti odbijene.
Najtraženije dimenzije
Kako obnoviti gumu?
Proces obnavljanja gume je pravi industrijski proces koji zahtijeva preciznost i stručnost. Da bismo bolje razumjeli što on uključuje, pogledajmo pobliže glavne faze obnavljanja:
- Početna inspekcija: Prije svega, svaka guma namijenjena obnavljanju se pregledava kako bi se osiguralo da je prikladna za obnavljanje. To uključuje provjeru unutarnje strukture, eventualnih oštećenja na karkasi (kao što su hernije ili rezovi) i dubine utora. Napredne metode inspekcije poput laserskog skeniranja ili radiografije mogu se koristiti za otkrivanje skrivenih nedostataka.
- Brušenje: Nakon što je guma ocijenjena prikladnom za obnavljanje, stari gazni sloj se uklanja brušenjem. Ova faza priprema površinu za optimalno prianjanje novog sloja.
- Oblaganje: Novi gazni sloj se nanosi na karkasu gume. To se može izvesti hladnim postupkom s unaprijed oblikovanim trakama ili vrućim postupkom primjenom novog sloja gume koji će se zatim oblikovati i vulkanizirati.
- Vulkanizacija: Ovo je trenutak kada guma poprima svoj konačni oblik. Tijekom ove faze, guma se stavlja u vulkanizacijsku prešu gdje toplina i pritisak djeluju kako bi se novi gazni sloj pričvrstio na karkasu gume.
- Završna inspekcija: Nakon vulkanizacije, svaka guma prolazi kroz temeljitu inspekciju kako bi se osiguralo pravilno prianjanje novog sloja, odsutnost nedostataka i usklađenost s normama kvalitete i sigurnosti.
Tehnički proces obnavljanja je složen i mora ga provoditi iskusni profesionalci opremljeni odgovarajućim alatima i strojevima. Poštivanje ovog procesa jamči da je obnovljena guma sigurna i spremna za cestu.
Kako znati je li guma obnovljena?
Obnovljene gume obično su označene specifičnim simbolom ili kodom koji ukazuje na to da su obnovljene. U Europi, na primjer, često ćete vidjeti oznaku "retread" ili "R" koja potvrđuje da je guma službeno obnovljena.
Ove oznake mogu varirati ovisno o zemlji i proizvođaču. Također je važno napomenuti da obnovljene gume moraju poštivati sigurnosne norme koje su postavile vlasti kako bi se osigurala njihova pouzdanost na cesti.
Liste profila




Više informacija
Više informacija


Više informacija
Više informacija


Više informacija
Više informacija




Više informacija
Više informacija




Više informacija
Više informacija
Zašto kupiti obnovljene gume?
Glavni argument u korist obnovljenih guma je bez sumnje ušteda koju omogućuju. Ako usporedimo troškove s novim gumama, računica je brzo jasna: obnavljanje omogućuje uštedu do 40% cijene nove gume. I to bez žrtvovanja kvalitete, s obzirom na to da proces obnavljanja daje drugi život gumi u skladu s važećim normama.
Osim ostvarene uštede, ekološki aspekt obnovljenih guma je točka koja zaslužuje svu našu pažnju. Proizvodnja nove gume zahtijeva veliku količinu prirodnih resursa, posebno nafte i energije. Obnavljanje, s druge strane, značajno smanjuje ugljični otisak dok smanjuje otpad povezan s odlaganjem guma. Prema raznim studijama i statistikama, obnavljanje omogućuje uštedu tisuća litara ulja i nekoliko tona gume po gumi. Odabirom obnovljenih guma, izravno doprinosite očuvanju okoliša.
Jesu li obnovljene gume dozvoljene?
Da, obnovljene gume su dozvoljene, bez ikakve sumnje. U mnogim zemljama, obnovljene gume nisu samo dozvoljene, već i poticane zbog svojih ekonomskih i ekoloških prednosti. Podliježu strogim normama koje jamče njihovu sigurnost i performanse.
U Europi, obnovljene gume moraju se pridržavati istih regulatornih smjernica kao i nove gume. Testiraju se prema strogim kriterijima i moraju nositi oznaku "E" koja označava njihovu usklađenost s europskim normama.
Jesu li obnovljene gume manje izdržljive od novih guma?
Obnovljene gume su dizajnirane da pružaju performanse usporedive s novim gumama, pod uvjetom da se pravilno održavaju i da dolaze od pouzdanih proizvođača.
Insa Turbo i Blackstar su dvije renomirane marke guma u obnavljanju.
Što je remanufacturirana guma?
Svijet remanufacturiranih guma nudi još jednu dimenziju održivosti i ekonomičnosti u industriji guma. Iako se često koriste kao sinonimi za obnovljene gume, remanufacturirane gume prolaze kroz proces koji je specifičan i zaslužuje da se razlikuje.
Remanufacturirana guma, baš kao i obnovljena guma, proizlazi iz ponovne upotrebe strukture istrošene gume. Glavna razlika leži u opsegu procesa remanufacturiranja, koji obično nadilazi klasično obnavljanje. Naime, osim zamjene gaznog sloja, remanufacturiranje može uključivati obnovu drugih dijelova gume, kao što su bočne strane ili unutarnji dio.
Proces remanufacturiranja sličan je procesu obnavljanja u svojim glavnim crtama, ali može biti potpuniji i sofisticiraniji, ovisno o stanju gume i specifikacijama proizvođača. Počinje temeljitom inspekcijom karkase i može uključivati opsežniji popravak oštećenih područja. Kao i kod obnavljanja, stručnost tehničara i korištenje vrhunske tehnologije osiguravaju kvalitetu i pouzdanost konačne gume.
Koliki je vijek trajanja obnovljene ili remanufacturirane gume?
Vijek trajanja može varirati ovisno o kvaliteti obnavljanja, upotrebi i održavanju gume. U prosjeku, može biti sličan vijeku trajanja novih guma, uz dobre prakse održavanja.