Gume za automobil
Gume za motocikl
Gume za quad vozila
Čelični naplatci
Aluminijski naplatci
Paket naplatci + gume
Lanci za snijeg
Balansiranje
Napuhivanje
Alati i prateća oprema
Odšteta
Baterija
Ulja
Dodatna oprema
TPMS
Montaža-Učvršćivanje
Aditivi
Vodič
Dostava i montaža
Profesionalni račun
Moj račun
Kontakt
Sigurno ste se već pitali što znače skraćenice MFS, FR, FSL ili RPB na profilu neke gume ?
Ti podebljani natpisi ukazuju na prisutnost zaštitnog ruba za naplatak na gumi. Ovo omogućava da se ograniči šteta koju uzrokuje trenje od pločnik ili izbacivanje krhotina po cesti.
Kao ilustraciju usporedite dvije sljedeće fotografije:
Nema potrebe da tražite sedam razlika, ono što upada u oči jeste da je lijevi naplatak u potpunosti izložen udarcima i oštećenjima. Nasuprot tomu desni naplatak posjeduje odvojen zaštitni obrub koji ga štiti od udaraca. Guma je ta koja podnosi najveći dio udarca, ne naplatak.
Ne, većina standardnih guma nije zaštićena ovom tehnologijom. To se objašnjava činjenicom da se standardne gume uglavnom montiraju na čelične naplatke sa ratkapom kako bi automobil ljepše izgledao. Tako zaštitni obrubi ograničavaju izbor jer se neki tipovi ratkape ne mogu montirati na obrub.
Pored toga, zaštitni obrubi, sa ili bez rebra, nude samo ograničenu zaštitu od laganih udaraca i ogrebotina, koji se uobičajenije zovu "dirne".
Postoje i druga rješenja za zaštitu naplataka vrijedna pozornosti, kao što su trake koje se zalijepe jakim ljepilom. Zaštita je manje učinkovita nego obrub ili rebro ali se može zamijeniti nakon udarca. Trake postoje u više boja te mogu poboljšati izgled naplataka.