Pretraga po dimenzijama

Promijeniti kotač vozila

Bilo to nakon pucanja ili tijekom mijenjanja kotača za zimu, korisno je znati kako promijeniti kotač da biste izbjegli neugodnosti i bespotreban gubitak vremena pored puta, gdje je opasnost sveprisutna.

Ako morate promijeniti kotač pored puta, obucite svijetleći prsluk, upalite signalna svjetla i trokut za signalizaciju postavite na 50 metara uzlazno.

Za promjenu kotača pratite vodič :

  1. Vozilo postavite na ravnu površinu. Nikada ne mijenjajte kotač na nagibu, vozilo bi moglo krenuti bez vas.
  2. Isto tako, izbjegavajte meko tlo, kao što je zemlja. Pod težinom vašeg vozila, dizalica će potonuti u zemlju. Ako nemate drugog izbora, možete ovaj problem riješiti postavljanjem dovoljno čvrste i velike daske kako bi ona podijelila težinu vozila.
  3. Stisnite ručnu kočnicu i namjestite mjenjač (ili rabite poziciju "parking" na automatskom mjenjaču brzina).
  4. Skinite ratkapu ako je imate.
  5. Počnite lagano odvijati vijke kotača kojeg želite zamijeniti prije nego podignete vozilo.. Vijke odvijte u smjeru suprotnom od kazaljke na satu. Ne treba ih vući, samo ih treba deblokirati.
  6. Kako biste deblokirali vijke, rabite križ ili ključ sa otpuštanje koji vam se nalazi u kovčegu, ne mjestu rezervnog kotača.
  7. Postavite dizalicu ispod "točke za dizalicu" koja je najbliža kotaču kojeg mijenjate. Pazite da dizalica bude ravna i da se ne naginje.
  8. Podignite svoje vozilo tako da kotač više ne dodiruje tlo. Ako mijenjate kotač sa puknutom gumom, sjetite se da će kotač koji budete stavljali biti veći jer je na njemu napuhana guma. Znači trebate podići vozilo nekoliko centimetara više.
  9. Uklonite vijke u potpunosti. Može se dogoditi da se kotač teško skida sa osovine zbog hrđe. U tom slučaju lagano udarajte po kotaču kako bi se sam odvojio od naplatka.
  10. Namjestite kotač pod vozilo kako bi ga držali u slučaju da dizalica popusti. U slučaju pada vozila, mnogo će vam jeftinije biti da zamijenite oštećeni naplatak nego da popravljate slomljenu osovinu.
  11. Postavite rezervni kotač na osovinu. Kada kotač postane stabilan, zavrnite vijke ručno ne pritišćući mnogo, sve dok ne blokirate. Neka vijci budu čisti i bez prašine i kamenčića koji mogu ući u navoj zavrtnja.
  12. Zavrnite vijke uz pomoć ključa za stezanje ili križa, poštujući ispravan redoslijed za zavrtanje vijaka na naplatku.. Nije potrebno da zavrćete previše snažno kako biste izbjegli gubitak ravnoteže u vozilu.
  13. Uz pomoć dizalice, lagano spustite vozilo. Kad je automobil na tlu, povucite i složite dizalicu.
  14. Zategnite vijke uz pomoć ključa ili križa. Nema potrebe da stojite na križu kako bi zategnuli vijke. Ručno zatezanje je dovoljno. Ako stegnete prejako, riskirate da oštetite naplatak i osovinu. Pored toga, biće Vam teško da ih odvijete kada budete ponovno mijenjali kotač.
  15. Zamijenite ratkapu ako je potrebno.
  16. Složite kotač sa puknutom gumom u kufer, kao i dizalicu i križ ili ključ za stezanje.

To je to, Vaš kotač je zamijenjen i sada se možete vratiti na cestu!

Ako ste promijenili kotač nakon pucanja gume, znajte da zamjenski kotač nije predviđen da se dugo rabi. Dakle, popravite gumu ili ju što prije promijenite.


LiveChat
Whatsapp Messenger