Kliknite ovdje za pretragu

Kontaktna zona : rizici od slabog i pretjeranog napuhavanja.

Gume vašeg automobila izgledaju impozantno i čvrsto su usidrene u bitumenu? Pa ipak, kontaktna površina vaših guma se često spušta za nekoliko kvadratnih centimetara. Veoma je važno da poštujete osnovna sigurnosna pravila kako se ne biste nepotrebno doveli u opasnost.

Kontaktna površina gume je ograničena, čak i u slučaju optimalnih uvjeta. To zahtijeva redovito provjeravanje tlaka u gumama. I doista, neodgovarajući tlak može iz korijena promijeniti volumen kontaktne površine, kao što je prikazano na slici ispod :

Tlak se mora redovito provjeravati jer izgled ponekad vara.


Jedna druga važna točka se tiče kuta nagiba. Kako smo to objasnili u našem vodiču, što je kut nagiba veći, to je manja kontaktna površina gume sa cestom. Shema ispod savršeno ilustrira tu situaciju:


Veliki kut nagiba omogućava lakše skretanje na zavojima. Nasuprot tome, on drastično smanjuje obujam kontaktne površine !

To su male promjene koje kad se nagomilaju mogu imati značajne posljedice na ponašanje vozila.

Kontaktna površina se stalno mora kontrolirati kako bi se prevenirao rizik od aquaplaninga. Treba znati da rizik od aquaplaninga jednako ovisi od veličine kontaktne površine, kao i od dubine skulptura gaznog sloja.

Odnos između visine i kontaktne površine

Kao što je ispod prikazano, oblik kontaktne površine varira sukladno sa visinom gume, bila ona velika (65 shema lijevo) ili ograničena (35 shema desno).