Kliknite ovdje za pretragu

Otpornost na kotrljanje : neprijatelj potrošnje

Često govorimo o slaboj otpornosti na okretanje kao argumentu prodaje nakon europskih odredbi kada je u pitanju poštivanje okoline. Ali o čemu točno govorimo?

Otpornost na kotrljanje je energija koja se potroši tijekom deformacije gume u kontaktu s tlom i trenje koje je rezultat toga. Ona ovisi o viskozno-elastičnim osobinama kaučuka koje češće zovemo histereza.

To spada u opće okvire otpora kretanju kojem su sva vozila okrenuta (inercija, nagli propuh, itd..).

Za vozača koji je u potrazi za smanjenjem potrošnje goriva, otpor kotrljanja je ključni faktor za uštedu nekoliko rezervoara goriva godišnje.

Općenito je prihvaćeno da gume čiji sastav od kaučuka sadrži veliku gustoću silicija uvode manju otpornost na okretanje nego druge gume.

Drugi važni elementi koje treba uzeti u obzir su:

  • Težina kotača (naplatci+ gume) : što je kotač lakši. vi više štedite na gorivu.
  • Robusnost bočnih strana : što su bočne strane tvrđe, guma će se manje deformirati, te će vozilo manje trošiti.
  • Kvaliteta površinskog sloja ceste (proizvođač ju ne može mijenjati).

Kako se mjeri otpornost na kotrljanje ?

Odgovarajući na iznimno precizne standarde (ISO 28580), mjerenje otpornosti na okretanje obavlja se u laboratoriju, na sobnoj temperaturi od 25°C. Kako bi se obavilo to mjerenje, laboratorij rabi cilindar (vidjeti na slici desno) na koji se stavlja guma koju treba testirati, sa datim opterećenjem i tlakom.

Prvo mjerenje se obavlja bez gume. Cilindar se okreće na prazno te se mjeri snaga koja je potrebna da se primjeni taj pokret. Potom se obavlja drugo mjerenje sa gumom, mjereći još jednom snagu koja je potrebna da se okrene cilindar.

Na kraju, računajući razliku između dvije snage, dobijamo par koji se zove otpornost na kretanje naprijed, koje se izražava u kilogramima po toni.


Zapamtite:

Tijekom zamjene rabljene gume novom gumom, otpornost na kotrljanje se povećava u prosjeku za 20% što može značiti i malo povećanje potrošnje goriva u prvim mjesecima uporabe.

Otpornost na okretanje može oscilirati tijekom putovanja : kad se gume ugriju, otpornost se smanjuje.

Koeficijent otpornosti omogućava da shvatimo zašto neki vozači više vole gume sa velikim profilima, jer su otpornost i ograničenja podijeljeni na veću površinu, što doprinosi produljenju trajanja gume.