
Europska pravna odredba nameće minimalnu dubinu skulptura koja omogućava da guma učinkovito izbacuje vodu. Ona može varirati od zemlje do zemlje, ali je u pravilu određena na 1,6 mm.
Većina guma posjeduje indikatore istrošenosti u prorezima gaznog sloja koji vozaču ukazuju na to da je došao trenutak za promijenu guma.
Postoje i drugi sustavi za mjerenje istrošenosti gume :
Važno je moći odrediti eventualne uzroke nenormalne istrošenosti gaznog sloja. Istrošenost je često povezana sa lošim tlakom (premalo ili previše napuhana guma) ali i sa drugim faktorima (mehanički problem - poravnanje, balansiranje, ovjes, prijenos)
Problemi sa istrošenošću | Uzroci |
---|---|
Ramena (ekstremiteti gaznog sloja) se troše više nego središte gaznog sloja).![]() |
Slaba napuhanost |
Gume su predugo permutirane | |
Skretanje pri prevelikoj brzini | |
Loše prilagođeni naplatci i gume | |
Središte gaznog sloja se troši više nego ramena.![]() |
Prevelika napuhanost |
Naplatci i gume loše prilagođeni | |
Gume nisu već dugo permutirane | |
Jedna strana gume se nenormalno brzo troši.![]() |
Gume već dugo nisu permutirane |
Kotači su loše poravnati, problem sa geometrijom i paralelizmom | |
Pronađeno jedno (ili više) mjesta gdje se gazni sloj nenormalno brzo troši.![]() |
Loše stanje dijelova za vezivanje i ovjes |
Loše balansiranje guma | |
Kočenje ili paljenje idu previše naglo | |
Loša napuhanost | |
Dijagonalna istrošenost![]() |
Kotač je loše poravnat, problem sa geometrijom i paralelizmom. |
Slaba napuhanost | |
Gume nisu već dugo permutirane | |
Loše balansiranje guma |
Prerana istrošenost guma može biti prouzročena greškom u paralelizmu. . Vizualni indikator poravnanja (VAI) je sustav koji omogućava ispravku problema u paralelizmu i kontrolu istrošenosti na svakom kotaču, bez elektronskog sustava za mjerenje. VAI se sastoji od pet parova lamela od kaučuka na razini ramena. Nakon nekoliko tisuća kilometara, dovoljno je usporediti pokazatelje prema stupnju smještene na dubini koja ide od jednog do četiri milimetra kako bi se provjerilo je li istrošenost ramena ista sa obje strane osovine.
Da, potrebno je obaviti lagano lepanje gume.
Tijekom proizvodnje gume su prekrivene slojem maziva kako bi se olakšalo njihovo vađenje iz kalupa. Tako, čak i tijekom prodaje, mala granula maziva se uvijek nalazi na gumi.
Dakle, tijekom prvih kilometara vožnje, treba voziti prosječnom brzinom (200 km - 400 km).
Svaka se guma različito ponaša, sukladno svojoj marki i profilu, uzmite si vremena za prilagodbu vašim novim gumama.
U početku izbjegavajte snažno kočenje, kao i snažna ubrzanja.