Kliknite ovdje za pretragu

Istrošenost guma

1. Zakonska dubina skulptura i indikatori istrošenosti

Europska pravna odredba nameće minimalnu dubinu skulptura koja omogućava da guma učinkovito izbacuje vodu. Ona može varirati od zemlje do zemlje, ali je u pravilu određena na 1,6 mm.

Većina guma posjeduje indikatore istrošenosti u prorezima gaznog sloja koji vozaču ukazuju na to da je došao trenutak za promijenu guma.

indikator istrošenosti gume

Postoje i drugi sustavi za mjerenje istrošenosti gume :

  • Brojčani indikator koji se sastoji u tome da se u gazni sloj gume urežu brojevi koji se s vremenom brišu.
  • Promjena boje. Kad je guma istrošena, unutarnja guma se oboji u fluorescentnu narančastu boju.
  • Mjerač dubine (ta se alatka može kupiti u skoro svim auto centrima)

2. Istrošenost guma : dijagnostika problema

Važno je moći odrediti eventualne uzroke nenormalne istrošenosti gaznog sloja. Istrošenost je često povezana sa lošim tlakom (premalo ili previše napuhana guma) ali i sa drugim faktorima (mehanički problem - poravnanje, balansiranje, ovjes, prijenos)

Problemi sa istrošenošćuUzroci
Ramena (ekstremiteti gaznog sloja) se troše više nego središte gaznog sloja).

rame gume
Slaba napuhanost
Gume su predugo permutirane
Skretanje pri prevelikoj brzini
Loše prilagođeni naplatci i gume
Središte gaznog sloja se troši više nego ramena.

istrošenost gaznog sloja gume
Prevelika napuhanost
Naplatci i gume loše prilagođeni
Gume nisu već dugo permutirane
Jedna strana gume se nenormalno brzo troši.

nenormalno trošenje gume
Gume već dugo nisu permutirane
Kotači su loše poravnati, problem sa geometrijom i paralelizmom
Pronađeno jedno (ili više) mjesta gdje se gazni sloj nenormalno brzo troši.

nenormalno trošenje gume
Loše stanje dijelova za vezivanje i ovjes
Loše balansiranje guma
Kočenje ili paljenje idu previše naglo
Loša napuhanost
Dijagonalna istrošenost

Dijagonalna istrošenost
Kotač je loše poravnat, problem sa geometrijom i paralelizmom.
Slaba napuhanost
Gume nisu već dugo permutirane
Loše balansiranje guma

3. Prednosti VAI (Indicateur visuel d'alignement - vizualni indikator poravnanja)

Prerana istrošenost guma može biti prouzročena greškom u paralelizmu. . Vizualni indikator poravnanja (VAI) je sustav koji omogućava ispravku problema u paralelizmu i kontrolu istrošenosti na svakom kotaču, bez elektronskog sustava za mjerenje. VAI se sastoji od pet parova lamela od kaučuka na razini ramena. Nakon nekoliko tisuća kilometara, dovoljno je usporediti pokazatelje prema stupnju smještene na dubini koja ide od jednog do četiri milimetra kako bi se provjerilo je li istrošenost ramena ista sa obje strane osovine.

vizualni indikator poravnanja vai

Lepanje

Treba li lepati gumu od nekog vozila ?

Da, potrebno je obaviti lagano lepanje gume.

Tijekom proizvodnje gume su prekrivene slojem maziva kako bi se olakšalo njihovo vađenje iz kalupa. Tako, čak i tijekom prodaje, mala granula maziva se uvijek nalazi na gumi.

Dakle, tijekom prvih kilometara vožnje, treba voziti prosječnom brzinom (200 km - 400 km).

Svaka se guma različito ponaša, sukladno svojoj marki i profilu, uzmite si vremena za prilagodbu vašim novim gumama.

U početku izbjegavajte snažno kočenje, kao i snažna ubrzanja.