Kliknite ovdje za pretragu

Napuhavanje guma dušikom

Čitajući neke članke iz specijalizirane štampe ili pregledavajući forume, ponekad imate utisak da je napuhavanje guma dušikom mnogo bolje nego napuhavanje kisikom. Istina je da se dušik većim dijelom rabi u sektorima komercijalne i vojne avijacije, automobilskim utrkama i inženjerskim strojevima.

Jesu li svi zainteresirani da pređu na dušik ? Sigurno ne.

Zrak koji dišemo je gas sastavljen od 78% dušika, 21% kisika i 1% raznih drugih elemenata. Dušik je dakle gas koji je u velikoj mjeri prisutan u zraku kojeg rabimo za pumpanje naših guma. Znajući da pumpanje dušikom omogućava da se dosegne maksimalna stopa od 99% dušika, razlika se može činiti zanemariva.

Kao i svaki gas, dušik podliježe pravilima širenja nakon povećanja temperature i pravilima kondenzacije nakon hlađenja. Činjenice govore da se za svako povećanje od 8°C dešava povećanje tlaka od 0,1 bari i obrnuto.

Zajedničke osobine

  1. Kao i kisik, dušik je osjetljiv na promjene temperature. Zbog toga treba lagano povećavati tlak u gumama kako jesen dolazi.
  2. Kao i kisik (crveno), i dušik (plavo) izlazi kroz kaučuk ali nešto sporije.
  3. Čak i ako dušik čuva unutarnje dijelove od korozije (dušik ne podnosi vlagu, za razliku od kisika), treba podsjetiti da kisik i dalje izvana prodire u gumu zbog atmosferskog tlaka te se dakle fenomen, u manjoj mjeri, korozija i dalje nastavlja.

Prednosti

  1. Punjenje dušikom omogućava nizak prirodni tlak (bez intervencije izvana), niži od tlaka kisika. To odgovara punjenju guma kolekcionarskih automobila koji se voze veoma malo, ali i u slučaju kamp-vozila i karavana
  2. Pored toga, dušik je stabilan gas koji umjereno reagira na povećanje temperature uzrokovane otpornošću na kotrljanje. On omogućava da na trkačkim stazama dosegnete velike brzine bez da dovedete u pitanje performanse guma.

Mane

  1. Punjenje dušikom mnogo košta u odnosu na besplatni okolni zrak.
  2. Ponekad je teško nabaviti čisti dušik te to može dovesti do rizičnog ponašanja automobila (posebice do slabe napuhanosti guma).

Nikada ne rabite pumpu pod vakuumom kako biste pripremili gumu koju želite napuhati dušikom, oštetili biste nepovratno unutarnju strukturu koja jamči njeno dobro funkcioniranje.